SEO
Co właściwie możemy znaleźć w ofercie na pozycjonowanie?
Jako handlowcy agencji SEO pozycjonującej strony i sklepy internetowe bardzo często spotykamy się z pytaniami, co właściwie Państwo dla nas zrobią? Jakie są wytyczne odnośnie naszej strony? Jak to wpływa na ruch? Z jakich narzędzi Państwo korzystają? Co należałoby poprawić i jakie rozwiązania wdrożyć? Jednakowa odpowiedź na te pytania nie jest możliwa dla każdej strony i wszystkich sklepów. Jest to bardzo indywidualna usługa, a zakres konkretnych działań uzależniony jest od konkurencyjności danej branży i konkretnych produktów. Artykuł ten kieruję do moich klientów, aby przybliżyć zakres naszych działań oraz zawartość konkretnych ofert.
Z CZEGO SKŁADA SIĘ OFERTA NA POZYCJONOWANIE?
Na samym początku naszej współpracy musimy uzyskać od klienta kilka bardzo istotnych dla nas informacji. Osobiście jako doświadczony sprzedawca, zarówno towarów jak i usług, chciałbym ocenić moc Państwa biznesu i możliwości sprzedażowe oraz przedstawić swoją prognozę przyszłych przychodów, a także zobrazować skalę koniecznej inwestycji.
I. PYTANIA PODSTAWOWE
- Na sprzedaży których produktów lub grup produktów najbardziej Państwu zależy?
- Czy mają Państwo sugestie co do wyboru fraz kluczowych?
- Czy jesteście Państwo zadowoleni z liczby zamówień na sklepie?
- Czy 10 zamówień dziennie to dla Państwa dużo czy mało?
- Czy chcielibyście Państwo zwiększyć sprzedaż? Jeśli tak, to jaka liczba zamówień byłaby satysfakcjonująca?
- Jakie mają Państwo doświadczenia, jeżeli chodzi o promowanie sklepu w internecie?
- W jaki sposób obecnie wpływają Państwo na to, żeby sklep miał dużo wejść?
Dzięki uzyskanym odpowiedziom na powyższe pytanie będziemy mogli opracować tzw. długoterminową strategię działania.
II. OPTYMALIZACJA SEO:
- Optymalizacja szybkościowa strony – zmniejszamy wagę niektórych elementów np. grafik i zdjęć.
- Optymalizacja samego kodu strony – nasi programiści zmieniają lub uzupełniają niektóre elementy, aby strona była czytelna dla robota Google.
- Optymalizacja treści – dostosowujemy treści do wytycznych wyszukiwarek internetowych.
III. CONTENT MARKETING:
- Dobór portfela fraz kluczowych.
- Założenie bloga na stronie – bardzo ważny element, na nim będą umieszczane treści które są najważniejsze przy dzisiejszym pozycjonowaniu stron.
- Stworzenie treści na stronę – pod wybrane frazy kluczowe tworzymy treści, przede wszystkim opisy kategorii sklepu, opisy produktów.
- Artykuły on site – we współpracy z klientem tworzymy artykuły uzbrojone we frazy kluczowe które będą pojawiały się na blogu.
- Artykuły off site – również w porozumieniu z klientem tworzymy artykuły tematyczne umieszczane na stronach zewnętrznych linkujące do naszej strony.
IV. DZIAŁANIA ZEWNĘTRZNE:
- Link building – bardzo ważnym obecnie elementem dla Google jest nie tylko liczba znajdowanych w internecie linków odnoszących do naszej strony, co ich jakość. Link do Państwa strony musi znajdować się na wartościowych witrynach – nasza w tym głowa, aby znaleźć odpowiednie dla Państwa branży.
- Katalogowanie – w internecie możemy znaleźć setki tzw. katalogów firmowych – są to miejsca, w których zostawiamy wizytówkę Państwa firmy.
- Linki z artykułów sponsorowanych – w ramach naszych działań piszemy tzw. artykuły sponsorowane promujące Państwa biznes, umieszczane są na nich linki do konkretnych produktów lub opisu usług.
- Brand journalism – dziennikarstwo brandowe. Od niedawna w ofertach agencji SEO możemy znaleźć tego typu usługę. Polega to na tym, że piszemy profesjonalne dziennikarskie artykuły o branży lub produktach, które następnie publikujemy na portalach lokalnych lub typowo branżowych.
V. ANALIZA, RAPORTOWANIE, NARZĘDZIA:
- Dostosowanie mapki Google – konfigurujemy mapkę Google dla dobrej rozpoznawalności firmy lokalnie.
- Instalacja narzędzi – Google Analytics, Google Search Console.
- Analizowanie danych z narzędzi.
- Monitoring pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce Google.
- Analiza widoczności.
- Analiza konkurencji.
- Badanie nasycenia słów kluczowych na podstronach.
- Wszystko odbywa się przy pomocy specjalistycznych narzędzi – Senuto, Semstorm, Majestic, Seo Quake, Screaming Frog.
VI. WYTYCZNE DLA KLIENTA:
- W trakcie współpracy klient będzie otrzymywał wytyczne odnośnie:
- Stworzenia odpowiedniej treści.
- Rozbudowy serwisu.
- Elementów technicznych.
DLACZEGO POZYCJONOWANIE TYLE KOSZTUJE?
Wiele osób zadaje pytanie – dlaczego tak drogo? Często też spotykamy się ze stwierdzeniem: kolega mi „to” robi za 300 zł 😊 Odpowiadam na tego typu reakcje bardzo krótko:
- Czy kolega jest w stanie w jakikolwiek sposób udowodnić, że dzięki inwestycji 300 zł, sklep właśnie dzięki jego działaniom sprzedał towar za 500 zł? – myślę, że nie.
- Czy jeżeli ocenię czas i potencjał sprzedażowy Państwa biznesu na dodatkowe 10.000 zł miesięcznie i przez wiele miesięcy będę pracował nad dążeniem do osiągnięcia celu – czy nie zapłacą mi Państwo za to 1.500 zł miesięcznie?
POZYCJONOWANIE OFERTA
Mam nadzieję, że tym krótkim artykułem przybliżyłem Państwu niektóre terminy zawierające się w ofercie sprzedażowej na pozycjonowanie. Proszę pamiętać, że wszelkie działania zewnętrzne są zawarte w ofertach oraz w ich określonej liczbie. Na pewno im większa liczba działań, tym szybciej będziemy mogli osiągać zamierzone efekty. Proszę pamiętać, że pozycjonowanie strony to proces skrupulatnie zaplanowany i rozłożony w czasie. Wszystko w dużej mierze zależy również od współpracy na poziomie klient-agencja oraz od natężenia wykonywanych działań. Z reguły pierwszych pozytywnych efektów możemy spodziewać się po 4-6 miesiącach pracy.
„Pamiętajmy, że biznes robimy z ludźmi dla ludzi” – Mikołaj Sołtan
Komentarze (0)