Jak napisać meta description?

W grudniu 2017 Google potwierdzało znaczne wydłużenie opisów meta. Zmiana była spora, bo z dopuszczalnych wtedy 150-170 znaków opis podskoczył do 300-320. Obiło się to szerokim echem w branży i pozycjonerze tłumnie ruszyli do optymalizacji. W końcu dłuższe opisy to większe możliwości. Jednak zmiana została szybko wycofana, według mnie słusznie, ponieważ prezentowane wyniki wyszukiwania były przez długie meta description mocno „rozciągnięte” i nieczytelne.

Meta opis powinien w naturalny, lekko marketingowy sposób przedstawić zawartość danej podstrony w naszym serwisie. Najlepiej zamieścić w nim słowa kluczowe na które chcemy pokazywać się w wynikach wyszukiwania Google. Po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce, słowa kluczowe są wtedy pogrubione i mogą zachęcić użytkownika do wejścia właśnie na naszą stronę.

W meta description umieszczamy:

  • krótki opis strony internetowej (podstrony, kategorii w sklepie internetowym, produktu)
  • nasze zalety: „Prezentujemy szczegółowy raport”, „Darmowa dostawa i zwrot 0zł”, „Jesteśmy liderem w branży” itp.
  • wezwanie do działania: „Wejdź i sprawdź!”, „Zapraszamy!”, „Najlepsze ceny – sprawdź!” itp.
meta description w google eobuwie

Przykład prezentacji meta description dla frazy „kozaki damskie”.

Długość meta description w 2020 roku

Teoretycznie meta opis może mieć dowolną długość, nie jest zakazane używanie description o długości nawet kilku tysięcy znaków. W praktyce jest to jednak zupełnie bezużyteczne. Wyszukiwarka Google wyświetli bowiem jedynie część meta description, dopasowaną do wpisanego zapytania. Wszystko po to by prezentacja SERP była przejrzysta, przydatna internautom oraz dobrze wyglądała na urządzeniach mobilnych. Zatem jaką długość powinien mieć optymalny meta description w 2019 i 2020 roku? Obecnie długość meta description wynosi między 155-160 znaków.

Dzięki stosowaniu się do takich wytycznych możemy mieć pewność, że cały lub prawie cały meta opis wyświetli się w wynikach wyszukiwania Google i zachęci użytkowników do wejścia na naszą stronę internetową, a nie witrynę konkurencji.

Od czego zależy jaki opis meta zostanie wyświetlony?

Końcowa długość opisów zależy w dużej mierze od tego co znajduje się na konkretnej stronie i jak Google stawia użyteczność tych informacji dla konkretnych zapytań. To co zostanie wyświetlone zależy od optymalizacji nie tylko samych meta tagów, ale i całej strony.