E-marketing, Zarządzanie
Nowa Metoda do tworzenia firm i projektów – metoda PSA
Chcesz rozwinąć lub stworzyć projekt, firmę? Skorzystaj z prostej, a skutecznej metody. Przeczytaj i dowiedz się w 7 minut jak wdrożyć to rozwiązanie do swoich działań.
PSA – to skrót od Prosty, Skalowalny, Automatyczny
Na rynku istnieje wiele metod na prowadzenie firm, projektów lub na wdrażanie nowych projektów. W większości przypadków problem polega na tym, że trzeba się przeszkolić z danej metody lub po prostu bardzo dobrze znać dany model. Z metodą PSA jest inaczej. Już po przeczytaniu artykułu będziesz mógł sprawniej rozwinąć swój projekt, firmę lub bardzo szybko wdrożyć nowy projekt.
P – PROSTY
Twoja firma lub projekt musi być po prostu prosty. Musi on być łatwy i zrozumiały dla Ciebie, ale też dla Twoich klientów. Jeśli sprzedajesz jakąś usługę to maksymalnie upraszczaj jej funkcjonalności i opis. Ma to dwie najważniejsze korzyści. Po pierwsze będziesz mógł szybciej wdrożyć nowe rozwiązanie, a po drugie klienci zrozumieją co im oferujesz. Na początkowym etapie nie bój się, że będziesz mniej konkurencyjny dlatego, że Twój projekt jest ograniczony w funkcjonalności. Elastyczność w takim rozwiązaniu da Tobie niesamowitą przewagę i pozwoli szybciej rozpocząć i testować nowe rozwiązania.
S – SKALOWALNY
Każdy chciałby, aby jego firma czy projekt, którym się zajmuje rozwijał się. Chcemy więcej zarabiać – to oczywiste. Jeśli prowadzisz biznes lub projekt to przestań myśleć w kategoriach wzrostu typu 10-20% rocznie. Twoje rozwiązanie musi z założenia mieć możliwość wzrostu minimum 100-200% w skali roku lub szybciej.
Poszukując metod marketingowych do promocji Twoich działań myśl w ten sposób, aby były to takie formy promocji gdzie inwestując np. 2x więcej w reklamę jesteś wstanie min. 2 krotnie wzrosnąć. Z innych form promocji po prostu zrezygnuj. Tylko takie myślenie spowoduje możliwość skalowania Twojego biznesu.
O możliwościach marketingowych metodą PSA napiszemy w kolejnych artykułach.
A – AUTOMATYCZNY
Nie wszystko da się zautomatyzować. Jednak szukaj automatyzacji w każdej płaszczyźnie Twoich działań.
Jeśli chodzi o „większe” sprawy to przede wszystkim trzeba myśleć o automatyzacji. Prowadząc firmę warto wykonać jednorazową dużą pracę ustalając strukturę firmy, procedury, zakresy obowiązków, narzędzia i programy z których się korzysta po to, aby można było łatwo wdrażać nowych pracowników i działać szybciej, sprawniej. Oczywiście nie o to chodzi, żeby robić z małej firmy korporację, ale stworzyć takie warunki, żeby osiąganie skali nie blokował czynnik ludzki lub organizacyjny.
W marketingu również trzeba jak najwięcej rzeczy automatyzować. Wykorzystuj systemy typu marketing automation lub formy promocji, które na to pozwalają (Pozycjonowanie stron, Adwords, Remarketing, Socialmedia itp.).
Bardzo ważne jest myśleć o automatyzacji w „małych sprawach”. Jeśli np. co miesiąc wystawiasz faktury ręcznie zastanów się czy nie może ktoś za Ciebie tego zrobić lub czy nie znajdziesz systemu, który będzie po części robił to automatycznie i wysyłał je do klientów. Jeśli często odpisujesz na podobne maile stwórz sobie w programie pocztowym szablony odpowiedzi i wykorzystuj je. Swoje indywidualne komentarze do konkretnego maila dopisuj do szablonu. To dużo wydajniejsza opcja niż pisanie każdego maila od postaw.
Więcej o „małych trickach” odnośnie automatyzacji w metodologii PSA już wkrótce.
Częstym błędem jest myślenie, że skoro coś zajmuje mi mało czasu to wszystko jest dobrze. To, że odpisujesz kilka razy w tygodniu od zera na podobne maile i zajmuje Tobie to tylko 30 minut to poważny błąd. Ważne jest, żeby na chwilę się zatrzymać => zastanowić co można poprawić i usprawnić.
Więcej o metodzie psa przeczytaj tutaj: http://marketingbiznesrozwoj.pl/biznes-i-firma/metoda-psa/
METODA PSA JEST STWORZONA METODĄ PSA
Może i zabawne, ale to potwierdza skuteczność tej metody. Metoda PSA jest prosta, skalowalna i można ją automatyzować.
Metoda jest na tyle uniwersalna, że sprawdza się praktycznie w każdej branży czy to usługowej czy handlowej. Nie ważne czy masz mały projekt internetowy, dużą firmę czy np. działasz w bardziej tradycyjnym formie. Wykorzystaj i sprawdź metodę PSA.
Do czego najbardziej nadaje się metodologia PSA:
- tworzenia nowej firmy
- tworzenia nowego projektu
- rozwoju firmy
- rozwoju istniejącego projektu
JAK ZACZĄĆ
Odpowiedz sobie na pytanie co chcesz zrobić. Stworzyć czy usprawnić firmę? Stworzyć nowy projekt czy usprawnić istniejący?
Następnie sprawdź czy to co robisz jest:
P – proste. Może uda się Tobie stworzyć prostszą ofertę, łatwiejszy przekaz marketingowy lub opis produktu. Może warto zrobić analizę jak wygląda Twoja firma.
S – czy to co robisz może w łatwy sposób skalować? Czy rynek na to pozwala i czy znasz metody marketingowe, które Tobie w tym pomogą? Np. Pozycjonowanie lub inne formy promocji w sieci. Wypisz sobie zadania, które pozwolą osiągnąć duży wzrost w stosunkowo krótkim czasie.
A – automatyczne. Czy to co robisz można zautomatyzować? Spójrz na swój zespół i na swoje zadania z perspektywy, z oddali. Na pewno da się wykorzystać narzędzia, nawyki lub sposoby na zautomatyzowanie codziennych Twoich zadań i zespołu.
Do dzieła! Zrób to od razu bo jak teraz nie zaczniesz to na 90% nie zaczniesz już nigdy.
Komentarze (1)