SEO
Czego unikać przy optymalizacji strony?
Przed rozpoczęciem pozycjonowania strony internetowej należy ją jak najlepiej zoptymalizować. Każdy właściciel firmy, chciałby, aby jego strona internetowa znalazła się w TOP 10. Początkujący pozycjonerzy mają do dyspozycji ogrom informacji na różnego rodzaju portalach webmasterskich. Niestety mimo to, można znaleźć wiele błędów i niedociągnięć, których wyeliminowanie może prowadzić do lepszej widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Czego trzeba unikać kiedy pozycjonujesz stronę internetową?
NADMIERNA ILOŚĆ SŁÓW KLUCZOWYCH
Przy wyborze słów kluczowych powinniśmy się kierować tematyką strony oraz czy mamy szanse konkurować z innymi firmami na silne frazy. Ich ilość jest bardzo ważnym elementem, który jest brany pod uwagę przez roboty wyszukiwarek. Sztuczne upychanie słów może przynieść wręcz przeciwne skutki niż byśmy przewidywali. Stawiajmy na naturalność, aby silniki nie potraktowały nas jako spamu.
POWIELANIE TREŚCI
Kopiowanie treści z innych stron internetowych jest bardzo szkodliwe dla naszej witryny. Do walki z duplikowanymi opisami, Google stworzyło algorytm Panda, który wychwytuje słabej jakości, skopiowane teksty i obniża ich widoczność w wyszukiwarce. Taka strona może mieć także problemy przy rankowaniu. Przy powielaniu treści w obrębie tej samej strony możemy zastosować rel="canonical".
STRONA GŁÓWNA WIDOCZNA POD KILKOMA ADRESAMI
Bardzo często spotykamy strony widoczne pod takimi adresami:
- http://przyklad.pl
- http://www.przyklad.pl
- http://przyklad.pl/index.html
- http://przyklad.pl/index.php
W takim przypadku następuje powielanie treści i Google obniży naszą pozycję w wyszukiwarce. Najlepszą metodą rozwiązania takiego problemu jest zastosowanie przekierowania 301 na wybrany adres i ustawienie preferowanej wersji w GTW.
PRZYSTOSOWANIE STRONY NA URZĄDZENIA MOBILNE
Co roku mówi się, że jest rok mobile. Nieuniknione jest, że coraz częściej na Twoją stronę klienci wchodzą z urządzeń mobilnych. Niektóre strony mają już prawie 50% odwiedzin właśnie z urządzeń mobilnych (komórki, tablety). Coraz częściej użytkownicy internetu korzystają z urządzeń mobilnych do wyszukiwania zapytań. W wynikach wyszukiwania silnik Google preferuje strony responsywne, gdyż użytkownikowi trudno korzystać z nieprzystosowanej witryny. Warto przeanalizować profil swoich klientów, sprawdzić z jakich urządzeń korzystają przy wchodzeniu na nasza witrynę i ułatwić im pracę.
NIEDZIAŁAJĄCE LINKI
Regularnie sprawdzajmy jakość linków na naszej witrynie internetowej, w szczególności działanie linkowania wewnętrznego. Są bardzo przydatne, ponieważ roboty Google mogą szybciej zaindeksować strony będące głębiej w jej strukturze. W przypadku, kiedy zdarzy nam się błąd 404, najprościej zastosować przekierowanie 301 na podobną, działająca ofertę.
LEKCEWAŻENIE META-TAGÓW
Jest to jeden z najczęściej pojawiających się błędów, a jednocześnie najprostszy do wyeliminowania. Szczególnie lekceważony jest title, gdzie użytkownik na wszystkich stronach wpisuje tą samą treść. Mniej ważnym, ale często branym pod uwagę przez potencjalnego klienta jest meta tag descriprion. Wpływa na współczynnik CTR, czyli procentową ilość osób, które weszły z wyników wyszukiwania. Rozwiązaniem jest dostosowanie tytułów do treści stron, aby zachowywał cechy unikalności z wykorzystaniem słów kluczowych oraz stworzenie interesujących opisów description.
Komentarze (0)