SEO

Fraza kluczowa w nazwie domeny – skuteczna forma pozycjonowania?

Fraza kluczowa w nazwie domeny – skuteczna forma pozycjonowania?
Dodano: 26 lipca 2018 o 10:51   /   przez   /   Komentarze (0)

Pozycjonowanie to szereg złożonych działań, mających na celu poprawę pozycji danej strony w wyszukiwarkach. Jednym z nich jest zadbanie o to, aby w treści witryny znajdowało się jak najwięcej fraz kluczowych – takich, które mają najwięcej wyszukiwań na miesiąc (i zgodnych z tematyką strony). Oczywiście należy to robić z rozwagą, czyli bez ich nachalnego wciskania w pierwszych kilku zdaniach na stronie głównej, a naturalnie, na kilku podstronach. A jak ma się to do nazwy witryny? Czy adres strony może mieć w sobie frazę kluczową? Lub całkowicie nią być?

FRAZA KLUCZOWA W NAZWIE DOMENY – SKUTECZNE POZYCJONOWANIE?

Czy słowo kluczowe jako adres naszej strony to skuteczna forma pozycjonowania? W zasadzie nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Może od tego zależeć wiele czynników, jak na przykład traktowanie przez wyszukiwarki fraz kluczowych w nazwie domeny albo ile wynosi nasz budżet na promocję naszej firmy. W innych przypadkach brakuje po prostu pomysłu na ciekawą i chwytliwą nazwę firmy lub strony – skorzystanie wtedy z fraz kluczowych może się okazać całkiem dobrym rozwiązaniem, z dodatkowymi korzyściami.

STOSUNEK WYSZUKIWAREK DO SŁÓW KLUCZOWYCH W NAZWIE DOMENY

Jaki jest stosunek wyszukiwarek do fraz kluczowych znajdujących się w nazwie strony? Na pewno bardziej pozytywnie, niż negatywnie, ale to w zasadzie tylko gdybanie. Nie można jednak zaprzeczyć, że istnieje cień szansy, że dzięki słowom kluczowym w nazwie witryny ruch na stronie będzie większy. Zwłaszcza, jeśli nasza firma dopiero wchodzi na rynek i siłą rzeczy nikt by jej nie skojarzył z „oficjalnej” nazwy. Gdy jednak już adres strony został już ustalony i nie zawiera w sobie żadnych fraz kluczowych, trzeba postawić wszystko na pozycjonowanie jej zawartości.

SŁOWO KLUCZOWE W NAZWIE DOMENY A PROMOCJA FIRMY

Inwestycja w reklamę swojej firmy nie dość, że jest długotrwała i czasochłonna, to w dodatku może być dosyć kosztowna. Jeśli posiadamy nieograniczone fundusze to w zasadzie nie ma z tym problemu – nawet będąc świeżą firmą można zainwestować grube pieniądze w masową i intensywną kampanię reklamową, kompletnie się nie przejmując o jej mało popularną, ale chwytliwą nazwę. Z czasem i tak ją ludzie zapamiętają, ponieważ nie będą mogły się od niej odpędzić. Ale takich scenariuszy jest zdecydowanie mniej – jak się ma mniejszą firmę, a chce się ją wypromować, nie mając na to zbyt dużego budżetu, trzeba zacząć równie skromnie. Czyli od internetu.

Promocja w internecie to obecnie podstawa. To tam ludzie przede wszystkim szukają interesujących ich usług, dlatego też zaistnienie w sieci pozwala na osiągnięcie dużego sukcesu komercyjnego i finansowego. Na ten sukces wpływa nie tylko udzielanie się na forach specjalistycznych i w Social Media, ale przede wszystkim dobrze wypozycjonowana strona internetowa, która zawiera odpowiednie frazy kluczowe. Mając je w nazwie w swojej domeny może faktycznie w tym pomóc. Dlatego chociażby z tego powodu warto rozważyć umieszczenie ich w adresie strony.

JAKA POWINNA BYĆ NAZWA DOMENY?

Nazwa strony będąca samą frazą kluczową może być skuteczna, ale jednocześnie też piekielnie nudna. Należy mieć na uwadze, że jej nazwa to też forma promocji firmy. Powinna więc być chwytliwa, ciekawa i łatwa w zapamiętaniu. To ostatnie jest szczególnie ważne, żeby użytkownik (czyli klient) mógł ją bez problemu wpisać z pamięci, nie zastanawiając się nad nią za długo. Obok prostoty trzeba zachować w nazwie także sens – bez żadnych skrótów myślowych, których nikt nie zna, tylko pełne frazy! Warto też się zastanowić nad sufiksem strony. Czym jest sufiks? Jest to rozszerzenie domeny, czyli wszystko to, co znajduje się za kropką, np. „.pl”, „.com”, „.org” itd. Jeśli myślimy tylko o rynku polskim to oczywiście najlepszym z nich będzie „.pl”, ale gdy zamierzamy iść na rynek międzynarodowy to na pewno sprawdzi się „.com”, „.edu” lub ewentualnie „.com.pl”.

Fraza kluczowa w nazwie domeny to wcale nie taka zła strategia jeśli chodzi o pozycjonowanie. Jest to oczywiście tylko jedno z działań SEO – żeby strona była jak najwyżej w wyszukiwarkach, trzeba popracować również nad jej treścią, szybkością ładowania itd. Będzie to praca długa i ciężka, ale późniejsze jej efekty są jak najbardziej tego warte.

Komentarze (0)

Treść komentarza

Treść komentarza
Imię E-mail WWW