SEO
Ile kosztuje audyt SEO?

Zdecydowana większość działalności internetowych oparta jest na posiadaniu strony internetowej. Jednak nie każda witryna wyświetla się na pierwszej liście wyszukiwań w Google. Co zrobić, żeby się tam znaleźć? Zlecić kompleksowy audyt strony internetowej!
Audyt strony internetowej. Co to jest?
Audyt SEO strony internetowej to dokładna i rzetelna analiza witryny pod każdym względem. Zaczynając od kwestii kodu źródłowego po aspekt doświadczeń użytkownika, czyli UX. Kompleksowa analiza strony internetowej ma na celu pomoc w późniejszym pozyskiwaniu ruchu organicznego, czyli wynikającego bezpośrednio z wyszukiwarki, a nie z płatnych reklam.
Techniczny audyt SEO to przede wszystkim sprawdzenie budowy strony oraz jakości kodu źródłowego. Audytor sprawdza także meta title, meta description czy poprawność budowy nagłówków w tekstach. Na tym etapie powinna także zostać responsywność strony, czyli to, w jaki sposób jest odtwarzana na różnych urządzeniach.
W ramach audytu strony internetowej przeprowadzana jest także analiza konkurencji, linkowanie wewnętrzne, analiza profilu linków prowadzących do strony, określone słowa kluczowe pod kątem widoczności w wynikach Google, pliki graficzne i ich atrybut ALT czy współczynnik konwersji. Jak widać, audyt strony WWW to proces złożony i skomplikowany, tak więc rzetelność audytora jest kluczem do sukcesu oceny.
Raport z audytu SEO. Jak powinien wyglądać i dlaczego jest taki ważny?
Audyty SEO analizują mocne i słabe strony internetowej, jednak nie sprawią, że widoczność strony internetowej od razu się poprawi. Dlatego tak ważny jest raport z audytu strony. Z reguły im większa strona, tym na więcej części podzielony jest raport. Każda część powinna zostać kompleksowo omówiona, ze szczególnym uwzględnieniem błędów.
Wdrożenie zmian określonych w sprawozdaniu poaudytowym
Po otrzymaniu raportu z audytu strony należy przystąpić do wdrożenia zmian. Optymalizacja witryny pod kątem SEO, zadecyduje o poprawie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Optymalizacja SEO może zostać wdrożona przez właściciela strony, jednak warto posiłkować się w tym aspekcie pomocą profesjonalistów, a agencja SEO będzie najlepszym wyborem, jeśli chcemy przekuć audyt w sukces.
Ile kosztuje audyt SEO?
SEO analiza, czyli audyt przeprowadzany na stronie internetowej powinien zostać powierzony profesjonalistom. Jednak bardzo często pada pytanie: jaka jest cena audytu? Na to pytanie nie może być innej odpowiedzi niż – to zależy. Sprawdzenie strony zawsze powinno być wyceniane indywidualnie.
Celem audytu jest znalezienie słabych punktów, które występują na stronie internetowej, a ich poprawienie sprawi, że pozyskiwanie ruchu będzie łatwiejsze. Jest to nic innego, jak marketing internetowy, więc w takich kategoriach powinniśmy tworzyć budżet, który zostanie przeznaczony na audyt.
Warto także nadmienić, że poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania Google, to bardzo duży krok do celu, jakim jest znalezienie nowych klientów, a w konsekwencji zwiększenie sprzedaży i zarobków. Cena audytu SEO powinna być dopasowana do indywidualnych warunków tak, jak najlepszy garnitur.
Audyt SEO – cena, od czego zależy?
Koszt audytu strony zależy przede wszystkim od czasu, który należy na niego poświęcić. Im większy zakres audytu, tym więcej czasu będzie potrzebne, by go zrealizować. Z tego punktu widzenia dużo zależy od wielkości serwisu. Sklep internetowy z tysiącem produktów będzie wymagał większego nakładu pracy niż audyt online strony firmowej w typie wizytówki, która posiada jedynie kilka podstron.
Profesjonalny audyt vs. darmowy audyt
Darmowe audyty są dostępne na rynku. Jak to możliwe, że za SEO audyt jedna agencja marketingowa życzy sobie 1000 złotych, a taka sama SEO analiza u konkurencji jest darmowa? Odpowiedź jest tylko jedna – jakość. Za jakość się płaci, a pozycjonowanie stron wymaga umiejętności, doświadczenia oraz stałej nauki wytycznych Google, gdyż zmiany algorytmów wyszukiwarek są dość częste. Darmowy audyt SEO może być kuszącą propozycją, jednak jak mówi przysłowie, chytry dwa razy traci, a w najlepszym razie będzie to tylko strata czasu.
Dla kogo jest audyt strony?
Audyt pod kątem SEO skierowany jest dla każdego sklepu internetowego, który chce osiągnąć wysokie miejsce w wyszukiwarce Google, czyli u lidera rynku wyszukiwarek internetowych w Polsce. W przypadku sklepów internetowych bardzo ważna jest analiza i dobór słów kluczowych oraz sprawdzenie, czy linki wewnętrzne prawidłowo prowadzą roboty wyszukiwarki po sklepie internetowym. Jeśli chcesz dla swojego sklepu internetowego wysokich pozycji w SERP (Search Engine Result Page, czyli liście wyszukiwań), to audyt SEO jest dla ciebie.
Audyt SEO powinna rozważyć każda strona firmowa, której zadaniem jest zaistnienie w świadomości odbiorców, a następnie zwiększenie sprzedaży. Posiadanie stron firmowych jest dla podmiotów gospodarczych prowadzących działalność usługową bardzo ważne, a wysokie pozycje w wyszukiwarce pozwalają budować zaufanie do marki.
Audyt strony może zlecić każdy, kogo strona WWW nie jest na satysfakcjonującej pozycji pod kątem pozycjonowania stron WWW. Jak to sprawdzić? Najlepiej za pośrednictwem narzędzia Google Search Console.
Komentarze (0)