Adwords, E-commerce
Nie tylko pozycjonowanie – jak kampania SEM może wpłynąć na sukces strony i firmy?
Widoczność w internecie jest obecnie podstawą wielu biznesów. Aby osiągnąć sukces w świecie wirtualnym, konieczne jest podjęcie szeregu działań. Oprócz pozycjonowania strony na określone frazy, na co decyduje się coraz więcej firm, warto wziąć pod uwagę również inne składowe marketingu internetowego. Dowiedz się, na czym polegają kampanię SEM i dlaczego warto włączyć je do swoich działań reklamowych. Czy istnieje skuteczny sposób na wypromowanie biznesu online przy ograniczonym budżecie?
Co zrobić, aby strona wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce Google? Czym jest search engine optimization?
Pojawianie się strony internetowej wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwaniach Google to jeden ze sposobów na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Wynika to ze sposobu korzystania z internetu samych internautów. Jak ukazują przeprowadzone badania, większość osób korzystających z Google otwiera jedynie kilka pierwszych stron, które znajdują się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu warto postawić na pozycjonowanie, którego efektem ma być podwyższenie pozycji strony w Google.
Pozycjonowanie polega na dopasowaniu strony internetowej do aktualnych zaleceń Google. To właśnie algorytmy, według których oceniana jest jakość strony przez wyszukiwarkę, wpływają na fakt czy strona pojawia się wyżej, czy niżej podczas wyszukiwania. Do skutecznego pozycjonowania potrzebna jest zatem wiedza o algorytmach, a także umiejętność przełożenia ich na realne działanie w obrębie strony.
Biorąc pod uwagę aktualne wytyczne, szczególną uwagę warto poświęcić na zbudowanie merytorycznych treści, a także jej odpowiednie przedstawienie. Ważne są frazy kluczowe, dzięki którym użytkownik ma możliwość trafienia na daną stronę. Słowa kluczowe to po prostu hasła wpisywane przez internautów do wyszukiwarki. Aby dowiedzieć się, jakie frazy najbardziej oddają tematykę strony oraz powiązać ją z danymi z wyszukiwarki, najlepiej wykorzystać jeden z programów do analizy internetowej.
Oprócz tego na pozycjonowanie wpływ ma także odpowiednia struktura zamieszczanych treści, a także aspekty techniczne strony, które wpływają na łatwość nawigacji czy szybkość ładowania witryny. W skrócie — pozycjonowanie strony to działania, których celem jest ulepszenie witryny i zwiększenie jej atrakcyjności zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla odbiorców.
Warto wiedzieć, że tego typu czynności podejmowane w obrębie witryny określa się jako SEO (Search Engine Optimization).
SEO jest częścią pozycjonowanie, jednak nie obejmuje działań, które są realizowane poza witryną, a wpływają na pozycje strony w wyszukiwarkach internetowych. Przykładem może być np. linkbuilding, przeprowadzanie kampanii linków sponsorowanych czy też budowanie pozycji eksperta.
Jak zmniejszyć wydatki na pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron jest procesem długotrwałym. Wynika to z ilości czynników i algorytmów Google, które wpływają na ostateczny efekt. Aby sprawdzić, które z nich działają korzystnie na pozycję danej witryny, warto regularnie monitorować efekty zastosowanych działań.
Długotrwały proces, który wiąże się z pozycjonowaniem, wielu firmom kojarzy się z wydatkiem, który przekracza ich budżet promocyjny. W takiej sytuacji warto rozważyć pozycjonowanie na długi ogon.
Pozycjonowanie szerokie wiąże się z wyborem bardziej rozbudowanych i szczegółowych fraz kluczowych, na które chcemy pozycjonować stronę. Efekty takiego działania są szybsze, ponieważ na frazy szczegółowe pozycjonuje się mniej firm.
Mniejsza konkurencja to jednak niejedyna zaleta pozycjonowania na długi ogon. Użycie fraz typu long tail pozwala dotrzeć do bardziej sprecyzowanej grupy odbiorców. Oznacza to, że zwiększenie ruchu organicznego to niejedyna wartość, która może wyniknąć z działania SEO. Oprócz tego spodziewać można się przełożenia pozycjonowania na realne zainteresowanie usługami i produktami.
Kampanie SEM – na czym polegają? Na czym polega search engine marketing?
Oprócz pozycjonowania, które wpływa na zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach, warto postawić także na innego typu działania marketingowe, które pomagają w dotarciu do szerokiego grona odbiorców.
Aby podnieść konwersje w sklepie internetowym, warto zastosować działania SEM, które pozwalają osiągnąć rezultaty szybciej niż w przypadku stosowania tradycyjnych działań marketingowych.
Kampania SEM opiera się na docieranie do internautów innymi kanałami niż sama witryna. Nowych klientów można pozyskać np. poprzez kampanie Google Ads, czyli reklamy Google działające na zasadzie pay per click. Oznacza to, że za reklamę należy zapłacić tylko wtedy, gdy użytkownik wejdzie w reklamowany link. Reklamy wyświetlane mogą być na samej górze w wynikach wyszukiwania, a także na mapie Google czy w formie video, poprzedzającym filmy na kanałach streamingowych.
Zajrzyj tutaj, aby dowiedzieć się więcej na temat kampanii SEM.
Komentarze (0)