SEO
Jak możemy wspomagać i wspierać działania agencji SEO, która pozycjonuje naszą witrynę?
Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, który najczęściej obserwujemy ze wzmożoną aktywnością. Jeśli je zlecamy, chcemy, aby nasza strona www znalazła się jak najszybciej na szczycie listy wyników wyszukiwania w danej kategorii oraz chcemy wspomóc ten proces. Często nie znamy się jednak na pozycjonowaniu stron www i dlatego je zlecamy. Istnieje jednak kilka czynności, dzięki którym możemy wspomóc działania agencji, nawet jeśli jesteśmy laikami w tej kwestii. Poniżej prezentujemy ciekawe sposoby, w jakie możemy przyspieszyć pozycjonowanie naszej strony, nie znając się na tym.
Porozmawiaj z agencją i nie podejmuj sam żadnych działań
Jeśli chcemy wspomóc działania agencji SEO podczas pozycjonowania witryny, pierwszym krokiem jest rozmowa ze specjalistami. Nigdy nie powinniśmy wykonywać samodzielnie żadnych działań wobec witryny, jeśli agencja zajmuje się jej pozycjonowaniem. Może to doprowadzić do wielu negatywnych sytuacji takich jak brak wyników, dublowanie czynności czy utrata obecnej pozycji. W skrajnych przypadkach manipulując przy witrynie bez uzgodnienia, możemy otrzymać filtry i kary od Google, które jest niezmiernie ciężko usunąć. Rozmowa ze specjalistami pozwoli również ustalić plan działania. W porozumieniu możemy podzielić się pewnymi czynnościami i wykonywać je uzupełniając się, co będzie bardzo efektywne przy pozycjonowaniu. Specjaliści powiedzą nam również jak wykonywać dane czynności, aby nie uszkodzić witryny oraz jak najlepiej wykorzystać nasz potencjał. Pracownicy agencji sprawdzą również stan naszej wiedzy i pomogą dobrać odpowiednie czynności, które będziemy mogli wykonywać samodzielnie. Niektórzy właściciele witryn nie znają się zupełnie na kwestiach związanych z SEO, a niektórzy są z nimi obyci.
Sprowadzenie ruchu na witrynę
Pierwszym sposobem przez który możemy wspomagać pozycjonowanie naszej witryny internetowej, jest sprowadzenie ruchu na naszą stronę www. Choć brzmi to nieco dziwnie, gdyż witryny pozycjonujemy właśnie w takim celu, ruch na naszej witrynie przyspieszy cały proces pozycjonowania. Warto zatem tworzyć profile marki w social mediach, udzielać się na grupach tematycznych, tworzyć podcasty i kanały czy zamieszczać w każdym możliwym miejscu w sieci informacje o naszej stornie internetowej, tak aby użytkownicy mogli na nią łatwo przejść. Generując ruch organiczny, witryna jest bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki, co przełoży się na wyższe pozycje w Google i napędzenie procesu pozycjonowania.
Teksty SEO
Jednym z najlepszych sposobów, dzięki któremu możemy wspomagać proces pozycjonowania naszej witryny, wykonywany przez agencje SEO jest tworzenie i dodawanie na witrynie tekstów SEO. Są to teksty, które w swojej treści posiadają odpowiednie frazy i słowa kluczowe, pod którymi pozycjonowana jest witryna. Mają one ogólnie przydatny charakter dla czytelnika, ale głównym ich celem jest zawieranie i umieszczenie na stronie konkretnych fraz. Im więcej takich słów kluczowych na stronie i tekstów SEO, tym Google uznaje naszą witrynę za bardziej przydatną w danej tematyce. Teksty SEO możemy pisać samodzielnie zgodnie z zasadami SEO copywritingu lub możemy zamawiać i kupować je np. u copywriterów. Jeśli zdecydujemy się na pierwszą opcję, musimy poznać wszystkie elementy, na które powinniśmy zwracać uwagę takie jak nasycenie tekstu słowami kluczowymi, formatowanie, linkowanie wewnętrzne – aby tekst był dobrej jakości i przynosił mam pozytywne efekty. Po konsultacji z agencją i uzgodnieniu fraz możemy tym zadaniem zająć się samodzielnie. Jest ono dosyć proste i monotonne, dzięki czemu będziemy mogli wykonywać je samemu i odciążymy agencje pod tym względem.
Link Building
Kwestią, o którą możemy zadbać samodzielnie i w ten sposób wspomagać pozycjonowanie witryny, jest pozyskiwanie linków zwrotnych, czyli tzw. link building. Polega on na umieszczeniu w internecie na różnych stronach linków do naszej strony www. Google na tej podstawie ocenia czy dana strona jest popularna i chętnie polecana przez użytkowników. Im więcej linków w sieci tym lepszy efekt pozycjonujący. Same linki dodaje się w krótkich wpisach. Możemy tworzyć je i pisać samodzielnie oraz dodawać na wybrane witryny. Przed publikacją musimy jednak poprosić agencję o listę lokalizacji, gdyż linki te muszą być dodawane na stronach z odpowiednim atrybutem dofollow/nofollow, jakościowych witrynach oraz w sposób naturalny nie budzący zastrzeżeń.
Ciekawą formą pozyskiwania linków jest wykupywanie artykułów sponsorowanych, które w swojej treści posiadają odnośnik do naszej witryny. Są one publikowane na bardzo mocnych witrynach np. dużych serwisach i dają bardzo dobry efekt pozycjonujący. Możemy zatem wyszukać i zlecać takie publikacji oprócz podstawowego link buildingu.
Content i regularne aktualizacje
Ważnym elementem, który wpływa na pozycję witryny w Google i który możemy wprowadzać samodzielnie, jest dodawanie regularnie contentu na naszą witrynę. W ramach pozycjonowania może to robić agencja SEO, choć nie będzie robiła tego tak dokładnie jak my, skupiając się na innych kwestiach. Google obecnie promuje witryny z wartościowym contentem coraz mocniej i dobrym pomysłem jest dodawanie na nasz serwis różnego rodzaju treści. Mogą być to zakupione artykuły, nagrania, zdjęcia, materiały, pliki itp. Jeśli będziemy robili to regularnie, a treści będą wysokiej jakości, będziemy mogli liczyć na pozytywny efekt. Warto też uzgodnić z agencją, iż to my całkowicie będziemy zajmowali się dodawaniem contentu i pozwalać agencji skupić się na bardziej technicznych kwestiach, których samodzielne nie wykonamy.
Uwiarygadnianie witryny w oczach Google
Ostatnim i wymagającym największej od nas wiedzy sposobem wspomagania pozycjonowania jest uwiarygadnianie witryny internetowej w oczach Google. Sposób ten polega na zdobywaniu odnośników (linków) do naszej strony. W podstawowym stopniu powinna zająć się tym agencja SEO, ale my możemy wspomóc jej działania, pozyskując linki na stronach naszych partnerów, dystrybutorów, na lokalnych portalach czy na stronie klubu sportowego który wspieramy. Jest wiele możliwości, ale należy pamiętać o jednym – nie kupujmy linków w sklepach SEO, na aukcjach internetowych! W ten sposób możemy zaszkodzić witrynie a nie jej pomóc.
Komentarze (0)