Social media
Jakie są aktualne wymiary reklamy graficznej na facebook’u
Czy Ty też kiedyś zapomniałeś jaki rozmiar powinno posiadać zdjęcie w tle na fb? A może Twój grafik tworząc kolejną reklamę zapytał: „a ta karuzela, to w jakim ma być rozmiarze?” I choć pracujesz na co dzień w branży social media, czasami nie jesteś w stanie zapamiętać wszystkich rozmiarów kreacji reklamowych, udostępnionych przez facebook. Od teraz, w każdej chwili możesz je tu sprawdzić.
Zacznijmy od własnego podwórka czyli naszego fanpage’a. Wbrew pozorom trochę tych grafik jest.
WYMIARY NA FANPAGE
- Avatar- grafika kwadratowa, proponowany rozmiar 320 x 320 px.
- Zdjęcie w tle (cover photo) – proponowany rozmiar 851 x 315 px. Warto pamiętać, że grafika ta inaczej będzie się wyświetlać na urządzeniu mobilnym (wykadrowana na 640 x 360 px), a inaczej na desktopie. Dlatego zawsze warto sprawdzić jej wygląd na różnych urządzeniach.
- Tło wydarzenia- najlepiej wyglądać będzie jeśli zastosujemy rozmiar 1200 x 628 px.
- Zdjęcie w tle grupy – tutaj sprawdzi się rozmiar 1640 x 856 px.
- Post poziomy – wszystkim nam dobrze znany 1200 x 900 px.
- Post pionowy – idealny jeżeli tworzymy treść pod smartfony – rozmiar 640 x 960 px.
REKLAMA NA FACEBOOK’U WYMIARY
Przechodzimy teraz do reklam graficznych na facebook’u.
- Linkpost/ Link Ad – jest to reklama graficzna na facebook’u z linkiem. Żeby cieszyć się z dużych zasięgów i nowych kliknięć, zastosuj rozmiar 1200 x 628 px.
- Reklama karuzelowa – składa się z kilku kwadratowych grafik, które tworzą spójny przekaz reklamowy. Ten rodzaj reklamy jest bardzo przydatny do tworzenia kreacji produktowych, gdyż pozwala przedstawić kilka produktów w jednej reklamie, lub stworzyć ciekawą oprawę produktu/usługi podzieloną na poszczególne karty. W tym przypadku najlepszym rozmiarem będzie 1080 x 1080 px. Jeżeli jednak zdecydujesz się na zastosowanie filmu zamiast grafiki, powinieneś pamiętać, że maksymalny rozmiar pliku video to 4 GB, a zalecana długość filmu to 15 sekund.
- Reklama Page Like – grafika, którą tworzymy do reklam na polubienia strony. Rozmiar 1200 x 444 px.
Przy tworzeniu grafiki warto pamiętać też o specyfikacji reklam na facebook’u. Oprócz odpowiednich wymiarów reklamy, musimy zmieścić się w 20% tekstu na obrazku. Większa ilość treści nie tylko może być nieczytelna na mniejszych urządzeniach, ale i sam facebook niechętnie będzie ją promował. Jeżeli nie jesteś pewien czy umieściłeś poprawną ilość tekstu na reklamie, zawsze możesz sprawdzić to w specjalnym facebook’owym narzędziu do nakładek tekstowych Text Overlay. Wskaże ono, czy reklama jest stworzona poprawnie i zgodnie z zasadami facebook’a. Upewnienie się przed wrzuceniem kreacji do kampanii, z pewnością ułatwi Tobie pracę, a zasięgi być może będą jeszcze lepsze.
Komentarze (0)