SEO
Pozycjonowanie samemu? Sprawdź, dlaczego lepiej jest zlecić pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to popularny sposób na podnoszenie pozycji strony w wyszukiwarce Google oraz pozyskiwanie stałego ruchu na witrynę z internetu. Gdy planujemy rozpoczęcie takich działań, zastanówmy się, czy warto skorzystać z oferty specjalisty SEO czy może samodzielnie wykonywać pewne czynności a tych, których nie potrafimy zlecać niezależnie. W tym tekście odpowiadamy na to pytanie i przedstawiamy wszystkie korzyści, jakie płyną ze zlecenia pozycjonowania agencji, nie ingerując w witrynę samodzielnie.
Kompleksowa obsługa
Pierwszym plusem zlecania pozycjonowania specjaliście SEO jest kompleksowa obsługa. Agencje SEO i freelancerzy oferują pakiety pozycjonowania, które obejmują cały szereg usług mających doprowadzić do zwiększenia widoczności naszej witryny. Oznacza to, że zlecając prace, nie będziemy musieli wyszukiwać innych specjalistów lub agencji, aby wykonywali poszczególne elementy pozycjonowania. Dzięki temu cały proces będzie przebiegał dużo szybciej i efektywniej. Kompleksowa obsługa to też duży zakres prac. Bardzo często nawet znając się na pozycjonowaniu, nie mamy wystarczającego doświadczenia, jakim dysponuje spejalista SEO. Kompleksowa obsługa obejmuje również usługi dodatkowe niezwiązane bezpośrednio z pozycjonowaniem, takie jak możliwość zamówienia contentu tematycznego na stronę czy uruchomienie kampanii reklamowych.
Komu zlecić pozycjonowanie strony?
-
Zalety agencji SEO
Na rynku działają setki mniejszych i większych agencji SEO. Niewątpliwą ich zaletą jest łatwa dostępność usług i stosunkowo łatwe znalezienie odpowiadającej nam oferty. Drugim powodem, dla którego warto zlecić pozycjonowanie strony internetowej agencji SEO, są jej większe możliwość. Jest to przeważnie spora firma, zatrudniając kilka — kilkanaście osób. Są to osoby, które przeszły rekrutację, a ich umiejętności zostały sprawdzone i potwierdzone. Specjaliści posiadają również bardzo szeroką wiedzę i doświadczenie. Powierzając witrynę kompetentnemu zespołowi, możemy liczyć na większe możliwości aniżeli pozycjonując witrynę samodzielnie lub oddając ją freelancerowi. Agencja SEO w każdej chwili może przeznaczyć dodatkowe moce przerobowe do pracy przy naszej stronie. Możemy również używać narzędzi oraz sposobu pozycjonowania zarezerwowanych jedynie dla dużych firm. Często jako osoby prywatne nie stać na nas pewne rozwiązania, które są niezwykle drogie, a które agencja posiada w formie np. zaawansowanych programów analitycznych itp. Korzyści zatrudnienia agencji SEO przy pozycjonowaniu witryny dotyczą również krótkiego czasu pozycjonowania. Pozycjonując witrynę samodzielnie, mamy pewne naturalne ograniczenia. Gdy nad witryną pracuje kilku specjalistów może zostać ona wypozycjonowana dużo szybciej. Jeśli zależy nam akurat na tym najbardziej np. w szczególnej sytuacji jest to idealne rozwiązanie.
-
Zalety freelancera SEO
Zlecenie pozycjonowanie strony internetowej freelancerowi SEO to gwarancja indywidualnej opieki i indywidualnego podejścia do naszego projektu. Specjalista działający na własny rachunek, najczęściej angażuje się dużo bardziej w obsługę każdego klienta. Nie tylko musi dbać w ten sposób o dobrą opinię, ale również sam indywidualnie odpowiada za osiągane efekty. W agencjach często pozycjonerzy obsługują po kilkudziesięciu, a nawet kilkuset klientów, co w przypadku freelancera SEO jest raczej niemożliwe, bo szybko wypadłby z rynku z negatywnymi opiniami. Freelancer SEO pobiera mniejsze prowizje za obsługę umowy, co oznacza że więcej środków zostanie przeznaczone na inwestycje w naszą stronę, takie jak linki sponsorowane czy tworzenie treści.
Efektywność i skuteczność
Powodem, dla którego warto zlecić pozycjonowanie, jest też skuteczność oraz efektywność działań. Z pewnością doświadczony specjalista zadba o naszą stronę lepiej niż my sami. Chcąc osiągnąć najlepsze efekty np. gdy prowadzimy witrynę biznesową, warto postawić na najskuteczniejsze rozwiązania. Pozycjonowanie takie będzie szybsze i szybciej przyniesie odpowiednie efekty. Przekazanie witryny profesjonalistom i zapłacenie za taką usługę będzie bardziej efektywne niż zaoszczędzenie pewnej sumy pieniędzy. Zlecając zatem SEO, możemy osiągnąć więcej korzyści niż przy samodzielnej manipulacji, nawet jeśli znamy podstawy pozycjonowania.
Niektóre agencje SEO oferują również współpracę na podstawie umowy za efekt. W takiej opcji zapłacimy za pozycjonowanie jedynie, gdy witryna osiągnie daną pozycję lub będzie sprowadzała konkretny ustalony wcześniej ruch organiczny. Agencjom zależeć będzie zatem na uzyskaniu danego efektu ( nawet przy umowie hybrydowej) i będą robili wszystko, aby witryna rzeczywiście znajdowała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google (aktualizacja: taki model przy obecnych standardach pozycjonowania nie jest już dobrym wyborem! Nikt nie będzie inwestował w naszą stronę bez gwarancji zwrotu. Rozliczenie za efekt jest obecnie raczej strategią „a może się uda coś zarobić”. Nie polecamy.).
Pomoc specjalisty SEO przy pozycjonowaniu jest też widoczna np. podczas doradztwa czy udzielania wskazówek. Specjaliści mogą wskazać pewne obszary, które warto rozwijać pod kątem naszej konkurencji czy stosować bardzo zaawansowane sposoby pozycjonowania np. pozycjonowanie szerokie. Samodzielnie przeważnie nie jesteśmy w stanie zajmować się naszą witryną w aż tak zaawansowany sposób.
Możliwe uszkodzenie witryny
Zlecając pozycjonowanie specjaliście SEO przekazujemy naszą witrynę w ręce eksperta. Jeśli wybierzemy odpowiednio renomowaną agencję lub sprawdzonego freelancera, nie musimy mieć obaw o możliwe uszkodzenia witryny. Samodzielnie nieumiejętnie manipulując przy stronie internetowej, możemy ją uszkodzić i unieruchomić. Pozycjonowanie jest skomplikowanym procesem naruszającym często newralgiczne punkty witryny. Gdy nie znamy się na tym procesie, możemy zepsuć optymalizację SEO witrynę. Skutki nieprawidłowego pozycjonowania mogą być bardzo negatywne. W najlepszej opcji nasze działania mogą nie przynieść żadnych rezultatów. Google może również odczytać je jako próbę manipulacji czy oszustwa. W konsekwencji wyszukiwarka może obniżyć pozycję naszej witryny lub w ekstremalnej sytuacji w ogóle wykluczyć stronę z wyników wyszukiwania częściowo lub całościowo. Wybierając zatem między samodzielnym pozycjonowaniem a zlecaniem pozycjonowania, warto również wziąć ten element pod uwagę.
Łatwy dostęp do agencji i freelancerów
Dużym plusem przy zleceniu pozycjonowaniu naszej witryny jest łatwy dostęp do takich usług. Na rynku działa wiele agencji i samodzielnych specjalistów, którzy świadczą bardzo szeroki zakres prac. Oferują różny przedział cenowy i różne typy współpracy. Samą współpracę możemy rozpocząć, po prostu zgłaszając się do agencji lub freelancera i podpisać z nimi umowę. Nie musimy znać się również branży IT. Samo pozycjonowanie możemy bez problemu zlecić zdalnie i nie musimy odbywać osobistych spotkań. Do poszukania dobrej agencji lub freelancera możemy wykorzystać branżowe grupy na Facebooku lub poprosić znajomych przedsiębiorców o polecenie sprawdzonego specjalisty SEO.
Wygoda
Elementem, który przemawia również na korzyść zlecenia pozycjonowania, jest wygoda całego procesu. Przekazując pracę nad witryną ekspertowi ds. pozycjonowania, nie musimy samodzielnie poświęcać czasu na ten proces oraz borykać się z wieloma problemami i mozolną pracą. Jeśli zajmujemy się innymi biznesami lub projektami, zaoszczędzony czas będzie w takim wypadku na wagę złota. Cały proces wymaga też skupienia, pracy analitycznej czy uwagi i czasu, co przy dużej ilości codziennej pracy bywa nieosiągalne do zrobienia.
Komentarze (0)