SEO

Pozycjonowanie strony w 2023 roku – trendy i wskazówki

pozycjonowanie stron 2023
Dodano: 21 listopada 2022 o 15:30   /   przez   /   Komentarze (0)

Algorytm wyszukiwarki Google ulega nieustannym zmianom i udoskonalaniu. Proces pozycjonowania stron internetowych musi więc ciągle ewoluować i dostosowywać się do zmian zachodzących w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej. Co nowego w pozycjonowaniu przyniesie nam 2023 rok? 

Pozycjonowanie w 2023 – optymalizacja techniczna

Wyszukiwarka Google kładzie coraz większy nacisk na prawidłowe i szybkie działanie stron internetowych na wszystkich urządzeniach – komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych. Pozycjonowanie stron internetowych w 2023 roku będzie więc opierało się na kilku kluczowych elementach, wpływających na dobrą ocenę przez algorytm wyszukiwarki Google:

  • prawidłowe wyświetlanie elementów strony, niezależnie od rozdzielczości ekranu (optymalizacja dla urządzeń mobilnych)
  • wyświetlanie obrazów w formatach nowej generacji (np. webp)
  • kompresja obrazów przy zachowaniu jak najwyższej jakości zdjęcia
  • struktura linków wewnętrznych
  • brak błędów 404 w obrębie witryny
  • prawidłowe użycie metatagów title i description
  • prawidłowa hierarchia nagłówków Hx
  • wprowadzanie danych struktrualnych – rich snippets

To tylko kilka z podstawowych elementów optymalizacji technicznej SEO. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie Google – https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/seo-starter-guide

Jak pisać treści w 2023 roku? Optymalizacja treści

Przygotowanie treści na naszą stronę internetową powinno zostać poprzedzone dokładną analizą słów kluczowych. Niezależnie od tego, czy chcemy przygotować opis naszej oferty (na stronie firmowej lub w sklepie internetowym), opisy kategorii, opisy produktów czy wpis blogowy, musimy dokładnie wiedzieć, czego szukają nasi klienci. W ten sposób będziemy mogli dopasować treści do intencji użytkowników wyszukiwarki Google i przygotować naszą stronę do pozycjonowanie na wartościowe słowa kluczowe.

Przygotowanie treści krok po kroku:

  • wykonaj analizę słów kluczowych
  • przygotuj konspekt tekstu
  • przygotuj nagłówki (śródtytuły), dopasowane do słów kluczowych
  • używaj fraz w treści w naturalny sposób
  • używaj fraz typu long-tail (pozwoli to na pozycjonowanie strony internetowej na wiele dodatkowych słów kluczowych)
  • zanalizuj konkurencję, zobacz jakie tekstyu przygotowuje konkurencja, która jest wysoko w wynikach

Pamiętaj, żeby trzymać się podstawowej zasady promowanej w wytycznych Google – tekst ma być angażujący i wyczerpywać dane zagadnienie. Jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, z pewnością wiesz jakie informacje należy przekazać potencjalnemu klientowi, żeby jednocześnie go edukować oraz zachęcić do skorzystania z usług lub dokonania zakupu.

Linkowanie zewnętrzne w 2023 roku

Od wielu lat oficjalne stanowisko Google w sprawie pozyskiwania linków zewnętrznych jest jasne – linkowanie powinno odbywać się w naturalny sposób, a naszym zadaniem jest przygotowywanie treści, które chętnie będą udostępniane przez innych użytkowników. Niestety w praktyce może być to wręcz niewykonalne, szczególnie w przypadku nowych stron, które na początku nie generują żadnego ruchu. 

Polecane sposoby linkowania zewnętrznego w 2023 roku:

  • content marketing
  • artykuły gościnne (sponsorowane)
  • udostępnianie naszych treści w social mediach
  • linki od partnerów
  • linki od lokalnych partnerów, klubów sportowych, ze stron wspieranych inicjatyw społecznych
  • linki z wydarzeń branżowych
  • notki prasowe
  • konkursy, sponsoring
  • lokalne katalogi firm i wiele innych

Pozycjonowanie lokalne w 2023 roku

Reklamowanie lokalnego biznesu jeszcze nigdy nie było takie proste i skutecznePozycjonowanie lokalne w Google pozwala docierać do klientów zainteresowanych naszymi usługami w momencie, gdy ich poszukują. To niezwykle skuteczny sposób reklamy, w którym nie narzucamy się odbiorcom, a jedynie zapewniamy naszą obecność w miejscu, gdzie szukają oni usług i produktów.

Jak pozycjonować się lokalne w Google w 2023 roku?

  • przygotuj dobrze zoptymalizowaną stronę internetową
  • przygotuj dokładny i wyczerpujący opis usług/produktów (pamiętając o użyciu słów kluczowych w treści)
  • prowadź blog z artykułami poradnikowymi
  • udostępniaj treści w social mediach
  • pozyskuj linki zewnętrzne
  • dodaj swoją stronę do lokalnych internetowych katalogów firm
  • pozyskuj linki z lokalnych portali online, gazet internetowych
  • zbieraj opinie od klientów
  • bierz udział w lokalnych inicjatywach

Co przyniesie w rzeczywistości rok 2023 w pozycjonowaniu stron internetowych? Pewnie, jak co roku, kilka niespodzianek i innowacji. Algorytm wyszukiwarki Google jest coraz bardziej dopracowywany, w celu wyeliminowania niskiej jakości stron i promowania tych dobrze zoptymalizowanych, prezentujących ciekawe i wyczerpujące treści.

Komentarze (0)

Treść komentarza

Treść komentarza
Imię E-mail WWW