SEO
Pozycjonowanie strony w 2023 roku – trendy i wskazówki
Algorytm wyszukiwarki Google ulega nieustannym zmianom i udoskonalaniu. Proces pozycjonowania stron internetowych musi więc ciągle ewoluować i dostosowywać się do zmian zachodzących w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej. Co nowego w pozycjonowaniu przyniesie nam 2023 rok?
Pozycjonowanie w 2023 – optymalizacja techniczna
Wyszukiwarka Google kładzie coraz większy nacisk na prawidłowe i szybkie działanie stron internetowych na wszystkich urządzeniach – komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych. Pozycjonowanie stron internetowych w 2023 roku będzie więc opierało się na kilku kluczowych elementach, wpływających na dobrą ocenę przez algorytm wyszukiwarki Google:
- prawidłowe wyświetlanie elementów strony, niezależnie od rozdzielczości ekranu (optymalizacja dla urządzeń mobilnych)
- wyświetlanie obrazów w formatach nowej generacji (np. webp)
- kompresja obrazów przy zachowaniu jak najwyższej jakości zdjęcia
- struktura linków wewnętrznych
- brak błędów 404 w obrębie witryny
- prawidłowe użycie metatagów title i description
- prawidłowa hierarchia nagłówków Hx
- wprowadzanie danych struktrualnych – rich snippets
To tylko kilka z podstawowych elementów optymalizacji technicznej SEO. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie Google – https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/seo-starter-guide
Jak pisać treści w 2023 roku? Optymalizacja treści
Przygotowanie treści na naszą stronę internetową powinno zostać poprzedzone dokładną analizą słów kluczowych. Niezależnie od tego, czy chcemy przygotować opis naszej oferty (na stronie firmowej lub w sklepie internetowym), opisy kategorii, opisy produktów czy wpis blogowy, musimy dokładnie wiedzieć, czego szukają nasi klienci. W ten sposób będziemy mogli dopasować treści do intencji użytkowników wyszukiwarki Google i przygotować naszą stronę do pozycjonowanie na wartościowe słowa kluczowe.
Przygotowanie treści krok po kroku:
- wykonaj analizę słów kluczowych
- przygotuj konspekt tekstu
- przygotuj nagłówki (śródtytuły), dopasowane do słów kluczowych
- używaj fraz w treści w naturalny sposób
- używaj fraz typu long-tail (pozwoli to na pozycjonowanie strony internetowej na wiele dodatkowych słów kluczowych)
- zanalizuj konkurencję, zobacz jakie tekstyu przygotowuje konkurencja, która jest wysoko w wynikach
Pamiętaj, żeby trzymać się podstawowej zasady promowanej w wytycznych Google – tekst ma być angażujący i wyczerpywać dane zagadnienie. Jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, z pewnością wiesz jakie informacje należy przekazać potencjalnemu klientowi, żeby jednocześnie go edukować oraz zachęcić do skorzystania z usług lub dokonania zakupu.
Linkowanie zewnętrzne w 2023 roku
Od wielu lat oficjalne stanowisko Google w sprawie pozyskiwania linków zewnętrznych jest jasne – linkowanie powinno odbywać się w naturalny sposób, a naszym zadaniem jest przygotowywanie treści, które chętnie będą udostępniane przez innych użytkowników. Niestety w praktyce może być to wręcz niewykonalne, szczególnie w przypadku nowych stron, które na początku nie generują żadnego ruchu.
Polecane sposoby linkowania zewnętrznego w 2023 roku:
- content marketing
- artykuły gościnne (sponsorowane)
- udostępnianie naszych treści w social mediach
- linki od partnerów
- linki od lokalnych partnerów, klubów sportowych, ze stron wspieranych inicjatyw społecznych
- linki z wydarzeń branżowych
- notki prasowe
- konkursy, sponsoring
- lokalne katalogi firm i wiele innych
Pozycjonowanie lokalne w 2023 roku
Reklamowanie lokalnego biznesu jeszcze nigdy nie było takie proste i skuteczne. Pozycjonowanie lokalne w Google pozwala docierać do klientów zainteresowanych naszymi usługami w momencie, gdy ich poszukują. To niezwykle skuteczny sposób reklamy, w którym nie narzucamy się odbiorcom, a jedynie zapewniamy naszą obecność w miejscu, gdzie szukają oni usług i produktów.
Jak pozycjonować się lokalne w Google w 2023 roku?
- przygotuj dobrze zoptymalizowaną stronę internetową
- przygotuj dokładny i wyczerpujący opis usług/produktów (pamiętając o użyciu słów kluczowych w treści)
- prowadź blog z artykułami poradnikowymi
- udostępniaj treści w social mediach
- pozyskuj linki zewnętrzne
- dodaj swoją stronę do lokalnych internetowych katalogów firm
- pozyskuj linki z lokalnych portali online, gazet internetowych
- zbieraj opinie od klientów
- bierz udział w lokalnych inicjatywach
Co przyniesie w rzeczywistości rok 2023 w pozycjonowaniu stron internetowych? Pewnie, jak co roku, kilka niespodzianek i innowacji. Algorytm wyszukiwarki Google jest coraz bardziej dopracowywany, w celu wyeliminowania niskiej jakości stron i promowania tych dobrze zoptymalizowanych, prezentujących ciekawe i wyczerpujące treści.
Komentarze (0)