Web design
Rodzaje ikon graficznych | Symbole graficzne
Strona internetowa jest najważniejszą wizytówką naszej firmy. Jak zatem sprawić, aby docelowy klient chętnie ją odwiedzał? Oczywiście w dużej mierze odpowiadają za to takie elementy jak dobrej jakości zdjęcia, odpowiednio dobrana czcionka, kolorystyka i styl pasujące do charakteru firmy, ciekawa treść…Nie można jednak pominąć pewnych detali, które nie tylko „dekorują” naszą stronę, ale również znacznie ułatwiają na niej nawigację – chodzi oczywiście o ikony.
CZYM JEST IKONA?
Zgodnie z definicją ikona jest symbolem graficznym. Można ją spotkać nie tylko w świecie internetowym, ale także w życiu codziennym. Zadaniem ikony jest przedstawianie treści w formie obrazkowej. Taki przekaz jest o wiele bardziej przystępny dla odbiorcy, ponieważ znacznie przyspiesza odbiór wiadomości. Zastosowanie ikon na stronie internetowej nie tylko ułatwia szybką komunikację z odbiorcą, ale także wpływa na atrakcyjność strony.
RODZAJE IKON GRAFICZNYCH
Ikony można podzielić według następujących cech:
Jedna barwa: ikona jest wykonana przy pomocy wyłącznie jednego koloru
Kilka barw: ikona jest wykonana przy pomocy więcej niż jednego koloru, ale ich ilość można bez problemu policzyć (zwykle są to kolory występujące na stronie)
Wiele barw: ikona jest wykonana przy pomocy wielu kolorów. Najczęściej są to ikony, które posiadają gradienty i/lub cienie.
Flat: ikona jest wykonana minimalistycznie, bez cieniowania, tekstur, gradientów, imitacji trójwymiarowości – po prostu „płasko”.
Photorealistic: ikona jest wykonana realistycznie. Posiada mnóstwo detali i cieniowanie.
3D: ikona posiada cechy trójwymiarowości.
Outline: ikona jest utworzona z konturów, bez wypełnienia kolorami. Przypomina szkic i może mieć zaakcentowane cienie oraz odmienne kolory elementów za pomocą deseni wykonanych w kolorze konturu.
Filledoutline: Podobnie jak przy outline, ale ikona jest wypełniona kolorem bez użycia gradientów i cieni.
Symbolic: ikona przedstawiona w najbardziej uproszczonej wersji tak, aby można było rozpoznać co przedstawia.
Handdrawn: ikona celowo wykonana w sposób niechlujny tak, aby wyglądała jakby została narysowana ręcznie (bez pomocy programów graficznych). Linie nie są gładkie, a wypełnienie jest niedokładne.
Pixel: ikona w stylu retro. Nie posiada gładkich krawędzi.
LongShadow: Jest to ikona w stylu „flat”, od której odchodzi nienaturalnie przedłużony cień (zwykle od dwóch najbardziej skrajnych punktów na ikonie).
GDZIE ZNALEŹĆ IDEALNE IKONY?
W sieci można znaleźć wiele stron, z których można pobrać za darmo całkiem przyzwoite ikony. Trzeba mieć jednak świadomość, że jest to ograniczona pula, z której korzysta ogromna ilość firm, przez co nasza ikona na pewno będzie powtarzalna. Pasujące do charakteru naszej firmy ikony o wiele łatwiej będzie nam odnaleźć na portalach oferujących ich płatne wersje. Są one szczegółowiej wykonane, a ich wybór jest ogromny. Jeżeli zależy nam na tym, aby nasze ikony były unikatowe oraz idealnie oddały charakter naszej strony, warto skorzystać z pomocy profesjonalnego grafika, który wykona nam takie ikony na zamówienie.
JAK UMIESZCZAĆ IKONY NA STRONIE INTERNETOWEJ?
Warto dobrze przemyśleć lokalizacje naszych ikon już na etapie projektowania strony. Mimo, że są one niezbędne na stronie nie można umieszczać ich zbyt nachalnie. Co to oznacza? Ikony nie mogą odwracać uwagi od treści umieszczonych na stronie, a ich rozmiar musi być adekwatny do pozostałych elementów. Przesyt ikon NIE jest cechą pożądaną w dzisiejszych trendach. Strona biznesowa, która posiada za dużo ikon może wyglądać niepoważnie.
Podczas wyboru ikon zastanówmy się dobrze jaki styl nam się podoba i dlaczego będzie do nas pasować. Wszystkie ikony na stronie powinny trzymać się jednego stylu. Pamiętajmy, że nasza strona internetowa świadczy o nas i naszej firmie, dlatego warto dbać o każdy jej detal i powierzyć jej wykonanie specjalistom.
Komentarze (0)